آلوئه ورا بزرگی که موجب افزایش قد در یک هفته می شود

آلوئه ورا بزرگ یکی از ماندگارترین گیاهانی است که می توانیم در گل فروشی ها، بازارها و مراکز خرید باغ پیدا کنیم. سپاسگزار و مقاوم است و فقط نیاز به نور محیط ، رطوبت کم هم در محیط و هم در زیرلایه و پناه گرفتن از سرما دارد که به آن آسیب می رساند.

با این الزامات، و همیشه اطمینان از اینکه زمین نه بیش از حد مرطوب است و نه خیلی خشک ، به این خواهیم رسید که برگ های نوک تیز و شاداب آن به میزان قابل توجهی در عرض چند ماه رشد کنند و پس از آن می توانیم مقداری برای تهیه ژل آلوئه ورای خانگی خود داشته باشیم. ، بدون نیاز به رفتن به سوپرمارکت یا داروخانه برای خرید یک بطری 12 تا 24 یورو.

آلوئه ورا، گیاه بومی مصر، هزاران سال است که دارای خواص دارویی و آرایشی متعددی است. قبلاً در مصر باستان، این گیاه حتی برای مقاصد آشپزی بسیار مورد قدردانی بود. این خواص از خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی و همچنین خواص ضد ویروسی، ضد میکروبی و ضد قارچی آن ناشی می شود.

آلوئه ورا

در زمینه دارویی قرار است خواصی برای درمان سوختگی داشته باشد. یک بررسی در سال 2007 این فضیلت را “محتمل” تلقی کرد، اگرچه هشدار داد که برای تثبیت آن به مطالعات عمیق نیاز است.

همچنین دارای قدرت در درمان آکنه است ، التهاب منافذ پوست که به عفونت ختم می شود. در این راستا، چندین مطالعه نشان می‌دهد که استفاده از ژل آلوئه‌ورا روی جوش‌ها به بهبود سریع‌تر کمک می‌کند و اسکار کمتری بر جای می‌گذارد.

مطالعات دیگر نشان می‌دهد که می‌تواند در درمان پسوریازیس یا در درمان زخم‌هایی که به سختی التیام می‌یابند، مانند زخم‌هایی که از هموروئیدکتومی به دست می‌آیند ، فوایدی ارائه دهد . همچنین برای بهبود سیستم دفاعی در صورت مصرف ژل و همچنین نقش تغذیه ای آن به دلیل قندهای کم کالری و سهم آن در ویتامین های A و C به آن نسبت داده می شود .

در زمینه لوازم آرایشی نیز به عملکرد محافظتی آن بر روی پوست و همچنین اثر ضد قارچی و ضد باکتریایی و اثرات ضد التهابی آن بر روی منافذ پوست اهمیت داده می شود، به همین دلیل کرم های مرطوب کننده بر پایه ژل آلوئه ورا بسیار مورد توجه قرار می گیرند.