خودکار طرح پری دریایی که جوهر خوراکی دارد

ما داده‌های 176 کودک کلاس اول را از 10 مدرسه نروژی گزارش می‌کنیم که وظایف مختلفی را انجام دادند: کپی کردن کاراکترها، نوشتن نامه‌ها به دیکته، کنترل خودکار طرح پری دریایی و اقدامات مختلف دانش حروف. از 187 کودکی که والدین آنها اجازه داده بودند، اطلاعات دست خط 9 کودک خراب شده بود و دو کودک قادر به انجام هیچ کاری نبودند. کودکانی که در این مطالعه شرکت کردند به طور متوسط ​​74.6 ماه (6.2 سال) بودند. 90 پسر و 86 دختر بودند.

در نروژ، کلاس اول اولین برخورد با آموزش رسمی سوادآموزی است. بچه ها کلاس اول را در آگوست سال تولد شش سالگی خود شروع می کنند. قبل از شروع مدرسه، 97.6٪ از تمام کودکان 5 ساله نروژی در مهدکودک شرکت می کنند ( اداره آموزش و پرورش نروژ، 2020 ).

هیچ برنامه درسی با اهداف یادگیری برای مهدکودک نروژی وجود ندارد، اما چارچوبی وجود دارد که تصریح می کند که کودکان باید در استفاده از زبان برای برقراری ارتباط تشویق و حمایت شوند ( اداره آموزش و پرورش نروژ، 2018 ). در نتیجه، کودکان در نروژ بدون آموزش رسمی در مورد دانش حروف یا کنترل  خودکار وارد مدرسه می شوند.

خودکار

کودکان طی 4 هفته پس از ورود به مدرسه، طی 2 روز مورد آزمایش قرار گرفتند. روز اول به آزمایش دانش حروف اختصاص داشت. روز دوم به جمع آوری داده های دست خط و کنترل  خودکار اختصاص داشت. از هر کودک دعوت شد تا به محقق ملحق شود تا وظایف را در اتاقی آرام در مدرسه انجام دهد.

هر جلسه تقریباً 20 دقیقه طول کشید. تمام داده های دست خط و کنترل قلم با تبلت های دیجیتالی Wacom Intuos XL و لپ تاپ های HP Elitebook i5 جمع آوری شد. محل نوک قلم در فواصل حدود 7.5 میلی ثانیه (133 هرتز) و با وضوح فضایی حداقل 330 خط در سانتی متر نمونه برداری شد. یک برگه آزمایشی کاغذی به اندازه A3 روی تبلت محکم شد و بچه‌ها با یک قلم توپی مرکب نوشتند. ابتدا از بچه ها خواسته شد که با قلم روی کاغذ نقاشی کنند و نام خود را بنویسند تا با وسایل آشنا شوند.

آنها سپس وظایف کنترل خودکار را تکمیل کردند، وظیفه کپی و در نهایت کار حروف به دیکته. نرم افزار ضبط و تحلیل حرکت  خودکار توسط مجموعه برنامه های OpenHandWrite ارائه شده است (سیمپسون و همکاران، 2021 ) که یک رابط رایانه لوحی دیجیتالی برای PsychoPy ارائه می دهند ( پیرس و همکاران، 2019 ).