خوردن زیتون شیشه ای برای رفع افسردگی های مزمن

زیتون شیشه ای نیز حاوی چربی است، اما این نوع چربی خوب است.

اسید اولئیک (یک اسید چرب تک غیراشباع) در زیتون التهاب را کاهش می دهد و خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.
یکی دیگر از مواد مغذی مهم در زیتون مس است که کمبود آن با بیماری قلبی مرتبط است.

آمریکایی ها مس کافی دریافت نمی کنند، که می تواند دلیل دیگری برای افزایش موارد بیماری قلبی باشد.

چربی های تک غیراشباع موجود در زیتون به همراه ویتامین E و پلی فنول ها به مبارزه با التهاب و بیماری های مرتبط با آن کمک می کند.

آنها همچنین حاوی ترکیب مهم دیگری به نام اولئوکانتال هستند که خواص ضد التهابی فوق العاده ای دارد این دلیل دیگری است که زیتون در تسکین درد بدن نیز به خوبی عمل می کند (البته پیشنهاد می کنیم قبل از استفاده از زیتون برای این منظور با پزشک خود مشورت کنید).

اولئوکانتال با جلوگیری از تولید COX-1 و COX-2، آنزیم هایی که باعث التهاب می شوند، کار می کند (واقعیت جالب: تیلنول اینگونه عمل می کند). جالبتر اینکه این خاصیت زیتون شبیه ایبوپروفن است که یک داروی ضد التهابی محبوب است

مطالعات نشان می دهد که چگونه زیتون و پلی فنول های آن می توانند به جلوگیری از تحلیل استخوان در افراد مسن کمک کنند. پلی فنول ها با افزایش تعداد استئوبلاست ها (سلول هایی که ماتریکس را برای تشکیل استخوان ترشح می کنند) کار می کنند و این باعث سلامت استخوان می شود

هیدروکسی تیروزول، آنتی اکسیدان موجود در زیتون که در مورد آن صحبت کردیم، همچنین به جلوگیری از تحلیل استخوان کمک می کند.

همچنین در شکل گیری و حفظ استخوان ها نقش دارد و به عنوان یک درمان موثر برای علائم پوکی استخوان عمل می کند.

زیتون دارای پتانسیل پروبیوتیکی است که باعث می شود برای حفظ سلامت دستگاه گوارش اهمیت بیشتری پیدا کند. زیتون یک غذای تخمیر شده است، به این معنی که سرشار از باکتری دوستدار روده لاکتوباسیلوس است.

ترکیبات فنلی موجود در زیتون همچنین می تواند رشد هلیکوباکتر پیلوری را که عامل التهاب معده است، متوقف کند.

فنل های موجود در زیتون تمایل دارند برای مدت طولانی در شکم باقی بمانند و اغلب به عنوان باکتری روده عمل می کنند و سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشند.