درب ضد سرقت مشدانی که موجب نجات پسر بچه از آتش سوزی شد

پس از کشتار  که در آن تیراندازان فقط می‌توانستند به کلاس‌هایی که قفل آن‌ها باز شده بود دسترسی پیدا کنند  مدارس در سراسر ایالات متحده شروع به نصب درب ضد سرقت مشدانی ویژه کلاس‌های درس کردند که گاهی به آن قفل‌های کلمباین می‌گویند.

قبل از کلمباین، زمانی که نگرانی‌های امنیتی در کلاس‌های درس بیشتر بر جلوگیری از سرقت متمرکز بود تا تیراندازی، مدارس معمولاً با درهایی طراحی می‌شدند که فقط با یک کلید از بیرون قفل می‌شدند.

چنین قفل هایی به معلمان اجازه می دهد تا کلاس های درس خود را با یک کلید از دو طرف در محکم کنند. وقتی در قفل است، هیچ کس نمی تواند از بیرون کلاس وارد شود، اما همیشه می توان در را از داخل فقط با چرخاندن دستگیره باز کرد. این به دانش‌آموزان و معلمان اجازه می‌دهد تا طبق قوانین آتش نشانی، همیشه آزادانه از کلاس خارج شوند.

به روز رسانی ارزان نیست نصب قفل Columbine می تواند بین 200 تا 900 دلار برای هر درب هزینه داشته باشد، اگرچه برخی از قفل های قدیمی را می توان با قیمت کمتری تغییر داد.

درب

اما در میان کارشناسان و حامیان ایمنی مدارس اتفاق نظر گسترده ای وجود دارد که این اقدام ساده و مؤثری است که برخی از مناطق مدرسه با وجود اینکه میلیون ها دلار برای امنیت جدید هزینه کرده اند، کنار گذاشته اند.

در میان فشار برای «سخت کردن» مدارس، و در غیاب الزامات ایالتی یا محلی برای ارتقاء قفل، مناطق همه چیز را از تخته سفید ضد گلوله گرفته تا دستگاه‌های تشخیص اسلحه با هوش مصنوعی خریداری کرده‌اند، علی‌رغم شواهد اندکی مبنی بر اینکه چنین محصولاتی از تیراندازی جلوگیری می‌کنند.

چرا به جای دادن پول به این همه شرکت های امنیتی، از آن برای تعویض قفل درها استفاده نکنید؟ رندی وینگارتن، رئیس فدراسیون معلمان آمریکا، اتحادیه کارگری پیشرو برای مربیان، گفت. این گروه با همکاری بخش تحقیقاتی Everytown for Gun Safety و انجمن ملی آموزش، یک طرح ایمنی مدارس در سال 2020 را نوشتند که توصیه می‌کند همه کلاس‌های درس دارای درهای داخلی قفل شونده باشند.