سنگی که با آمپول جیوه قرمز رنگ آن تغییر می کند

در هند، Nagārjuna را پیشگام rasaśāstra می دانند، شاخه ای از دانش که به آماده سازی کیمیاگری و استفاده درمانی از ترکیبات حاوی جیوه می پردازد و قیمت آمپول جیوه قرمز بسیار مناسب می باشد.

برخی از مواد معدنی گیاهی تشکیل دهنده bhasmas ترکیبات جیوه دار خاصی هستند که به آیورودا معرفی شدند، فارمکوپه در طول زمان آنها به دلیل فعالیت های درمانی خاص، سهولت استفاده و ماندگاری طولانی در مقایسه با سایر مواد معدنی گیاهی شناخته شده بودند، آنها در درجه اول برای حذف مواد سمی از بدن تجویز می شوند.

جیوه یک فلز بسیار ناپایدار است که در دمای اتاق مایع است، به دلیل توانایی آن در آمیختگی با مواد دیگر، برای پزشکان سیستم های پزشکی آیورودا و سیدا از علاقه درمانی زیادی برخوردار بوده است.

به دلیل خواص فیزیکی منحصربفردش، سنگ جیوه می‌تواند به سرعت به سیستم بافت مورد نظر برسد و به‌عنوان یک عامل کاتالیزوری برای سایر درمان‌ها عمل کند.

در ادبیات پزشکی کلاسیک هند، جیوه نقش غالبی در میان فلزات موجود در داروهای راساشاسترا دارد، اصطلاح راسا در سانسکریت به چندین ماده مانند «آب میوه» یا راسادهاتو اطلاق می‌شود که به «اصل متابولیک اولیه» در فیزیولوژی آیورودا اشاره دارد.

این یعنی یک سیستم بافتی در گردش شبیه به درک مدرن از پلاسما در بدن است، جیوه راسا نامیده می‌شود، زیرا توانایی آن در «آمیختگی» یا «هضم» تمام فلزات دیگر است.

حکم خرید و فروش جیوه قرمز در شهرهای مختلف با هم متفاوت است و باید از یک مرجع معتبر نیز پرس و جو نمود.

این راسایانا در نظر گرفته می شود که به جلوگیری از روند پیری و درمان بیماری های جدی کمک می کند، با تمام این ویژگی‌ها، جیوه به عنوان «پادشاه میان تمام فلزات»، یک راساراجه در نظر گرفته می‌شود.

متون Rasayana دو ترکیب محبوب جیوه به نام‌های kajjali و rasasindūra را توصیف می‌کنند، خواص قوی جیوه با تراشیدن آن با گوگرد (گانداکا) تثبیت می شود، که میل ترکیبی طبیعی برای تشکیل یک ترکیب منحصر به فرد با جیوه از طریق فرآیند آسیاب کردن دارد.

در این بخش از مقاله می خواهیم درباره سنگی که در آینه دیده نمی شود نیز صحبت نماییم پس همراه ما باشید.

این ترکیب سیاه تراشیده شده از جیوه و گوگرد «تصفیه شده» سولفید جیوه سیاه است که کجالی نام دارد، این یک ثبات ساختاری و عملکردی برای انواع داروهای ساخته شده از جیوه ایجاد می کند.

این ترکیب کجالی مواد پایه بسیاری از فرمول‌های درمانی دیگر موجود در بازار را فراهم می‌کند، مانند Tribhuvan Kirti Rasa، Sutshekhar Rasa یا Lakshmivilas Rasa.

  • منابع:
    1. Preparing Red and Black Mercury Sulphide in an Ayurvedic Setting
  • تبلیغات: 
    1. صبر اولین پله موفقیت می باشد!
    2. زنی با ۲۱ سال سن ۱۱ بچه دارد
    3. آیا با خوردن سود پرک جان خود را از دست می دهید؟
    4. روش هایی برای کسب درامد اینترنتی