فرآیند صنعت نساجی چگونه است؟

سازه های نساجی از دو منبع، صنایع دستی باستانی و اختراعات علمی مدرن سرچشمه می گیرند. اولین‌ها تورهایی بودند که از یک نخ تولید می‌شدند و از یک حرکت مکرر برای تشکیل حلقه‌ها استفاده می‌کردند، و سبد، درهم‌آمیختن نی‌های انعطاف‌پذیر، عصا، یا مواد مناسب دیگر. تولید توری که به آن کار با نخ محدود نیز می گویند.

توسط بسیاری از مردم، به ویژه در آفریقا و پرو انجام شده است. نمونه هایی از منسوجات ماقبل تاریخ به دلیل فسادپذیری پارچه ها بسیار نادر هستند. اولین شواهد از بافندگی، که نزدیک به سبد فروشی است، مربوط به فرهنگ های نوسنگی در حدود 5000 سال قبل از میلاد است. بافندگی ظاهراً قبل از ریسندگی نخ انجام شده است.

قیمت پارچه جین ایرانی را در سایت های معتبر می توانید مشاهده نمایید. پارچه های بافته شده احتمالاً از سبد بافی سرچشمه گرفته اند. الیاف پنبه، ابریشم، پشم و کتان به عنوان مواد نساجی در مصر باستان استفاده می شد. پنبه در 3000 سال قبل از میلاد در هند مورد استفاده قرار گرفت. و تولید ابریشم در تواریخ چینی مربوط به همان دوره ذکر شده است.

تاریخچه فناوری ریسندگی در زیر در بخش تولید نخ بررسی خواهد شد: ریسندگی و فناوری بافت در بخش تولید پارچه. پارچه های اولیه
بسیاری از پارچه‌هایی که با روش‌های ساده بافت اولیه تولید می‌شوند، زیبایی و پیچیدگی چشمگیری دارند. طراحی و اشکال هنری بسیار مورد توجه است، و طیف الگوها و رنگ ها گسترده است، با الگوهای تولید شده در نقاط مختلف جهان ویژگی های محلی متمایز را نشان می دهد.

امروزه قیمت پارچه مازراتی در بازار کشور کمی بالاتر رفته است. نخ ها و پارچه ها از زمان های بسیار قدیم رنگ و چاپ می شدند. نمونه هایی از پارچه های رنگ شده در خرابه های رومی قرن دوم قبل از میلاد یافت شده است.

جلوه های کراوات و رنگ ابریشم چین را در سلسله تانگ (618-907 پس از میلاد) تزئین می کرد.

پارچه

شواهدی از تولید منسوجات چاپی در هند در قرن چهارم قبل از میلاد وجود دارد. منسوجات یافت شده در مصر نیز حاکی از یک صنعت بافندگی بسیار توسعه یافته در قرن چهارم پس از میلاد است، با بسیاری از ملیله های ساخته شده از کتان و پشم.

منسوجات ایرانی با منشأ بسیار کهن شامل موادی از پارچه های ساده گرفته تا فرش ها و ملیله های فاخر است.

  • منابع:
    1. Development of textiles and the textile industry
  • تبلیغات: 
    1. پارچه شنل قرمزی به حراج گذاشته شد!
    2. دستگیری سارقان پلی اتیلن در لب مرز ترکیه!!!
    3. زنی که با خوردن هلو انجیری بعد از 22 سال باردار شد
    4. کار عجیب یک زن هندی بعد از سفر به تهران