فرهنگ استفاده از زیره سبز در غذاهای هندی و خاورمیانه

زیره سبز (همچنین به نام زیره سیاه، سیاهدانه نیز شناخته می شود) طریقه مصرف زیره سبز برای لاغری شکم یک گیاه گلدار یک ساله از خانواده Ranunculaceae است و بومی جنوب اروپا، شمال آفریقا و آسیای جنوب غربی است.

زیره سیاه در منطقه خاورمیانه مدیترانه، جنوب اروپا، شمال هند، پاکستان، سوریه، ترکیه، ایران و عربستان سعودی کشت می شود.

دانه‌های سیاه‌دانه و روغن آن‌ها سابقه طولانی در استفاده از فرهنگ عامیانه در تمدن هند و عرب به عنوان غذا و دارو دارند (Yarnell and Abascal, 2011).

دانه های N. sativa طعم و عطر تند و تلخی دارد و به عنوان ادویه در غذاهای هندی و به طور گسترده در غذاهای خاورمیانه استفاده می شود.

دانه زیره سبز بو داده خشک، کاری، سبزیجات و حبوبات و قیمت مبل راحتی ارزان را طعم می دهد، زیره سبز در غذا به عنوان افزودنی طعم دهنده در نان و ترشیجات استفاده می شود.

همچنین به عنوان یک ماده تشکیل دهنده مخلوط ادویه (پانچ فورون) و همچنین مستقل از بسیاری از دستور العمل ها در غذاهای بنگالی استفاده می شود.

زیره به طور سنتی به عنوان یک ماده نگهدارنده در مومیایی سازی در تمدن مصر باستان استفاده می شد، زیره سیاه سابقه طولانی استفاده به عنوان دارو در سیستم پزشکی سنتی هند مانند Unani و Ayurveda دارد (Sharma et al., 2005).

دانه زیره سیاه به طور سنتی در کشورهای جنوب شرقی آسیا و خاورمیانه برای درمان بیماری هایی مانند آسم، برونشیت، روماتیسم و سایر بیماری های التهابی استفاده می شود.

سیاهدانه به دلیل پتانسیل درمانی آن به طور گسترده طرز تهیه مربای هویج غلیظ مورد استفاده قرار گرفته است و دارای طیف گسترده ای از فعالیت ها است، از جمله، مدر، ضد فشار خون، ضد دیابت، ضد سرطان، تعدیل کننده سیستم ایمنی، ضد میکروبی، ضد کرم، ضد درد و ضد التهاب، ضد اسپاسم، ضد التهابی، ضد التهابی، برونش و خواص محافظتی کلیه به طور سنتی، دانه های N. sativa به طور گسترده برای آسم، دیابت، فشار خون بالا، تب، التهاب، برونشیت، سرگیجه، روماتیسم، اختلالات پوستی، و اختلالات گوارشی استفاده می شود.

همچنین به عنوان مقوی کبد، هضم کننده، ضد اسهال، منافذ و برای کنترل عفونت های انگلی و تقویت سیستم ایمنی استفاده می شود (Goreja, 2003).

Bunium persicum (گاهی به نام زیره سبز طرز تهیه کیک ساده وانیلی در قابلمه نیز شناخته می شود)، متعلق به Apiaceae (خانواده جعفری)، گونه ای کوچکتر از زیره سبز با طعمی متفاوت است که در غذاهای هند شمالی، پاکستانی و ایرانی استفاده می شود، تاکنون اطلاعات علمی بسیار کمی در مورد این ادویه وجود دارد.

  • منابع:
    1. traditional uses, chemical constituents, and nutraceutical effects
  • تبلیغات: 
    1. ماجرای شفای بیماری با سفال!!!!
    2. ساخت برج جدید توسط مرد نابینا!
    3. راهکارهایی که می توانید با آن پول خود را مدیریت کنید!
    4. ثروتمند شدن در سه ثانیه را بدانید