پودر ماشین لباسشویی 10 کیلویی که موجب نجات جان جوان 23 ساله تهرانی شد

در نهایت، پودر ماشین لباسشویی 10 کیلویی حاوی مقادیر فراوانی سازنده ارزان قیمت هستند. فسفات‌ها مدت‌ها پیش از مواد شوینده لباس‌شویی حذف شده‌اند، زیرا می‌توانند رشد بیش از حد گیاهان و جلبک‌ها را در دریاچه‌ها و رودخانه‌ها افزایش دهند، اما پودرها همچنان با کربنات سدیم و زئولیت‌هایی که یون‌های آب سخت مانند کلسیم و منیزیم را به هم متصل می‌کنند، پر می‌شوند.

برای ساخت شوینده‌های مایع، مخصوصاً برای آب سخت، فرمول‌سازها باید به سازندگان جایگزین مانند سیترات سدیم روی آورند و سطح سورفکتانت را پمپاژ کنند.

به گفته عارف، نتیجه این است که مایعات کاملاً مؤثر هستند اما معمولاً گرانتر از پودرها هستند. تجزیه و تحلیل مواد شوینده لباسشویی ایالات متحده که سال گذشته توسط Wirecutter، یک سرویس تست محصولات مصرفی متعلق به نیویورک تایمز منتشر شد، مایع Tide Ultra Stain Release را به عنوان بهترین محصول انتخاب کرد.

پودر

نوع Tide نیز در میان گران‌ترین شوینده‌هایی بود که سرویس آزمایش شد. پودر سفید کننده Tide Plus در سال های گذشته بهترین انتخاب Wirecutter بود، اما دیگر درجه بندی نمی شود.

مطالب مرتبط: Oxiteno که قبلاً در تولید اتوکسیلات در برزیل غالب است، در مقابل ایالات متحده قرار می گیرد.

وضعیت در آلمان متفاوت است، جایی که یک سرویس آزمایشی پیشرو، Stiftung Warentest، به طور مداوم پودرها را بالاتر از مایعات برای تمیز کردن سنگین سفیدها قرار می دهد. در اکتبر 2018، این شرکت آزمایشی از 18 ماده شوینده پودری و 5 غلاف حاوی مایع را منتشر کرد.

نتیجه گیری: پودرهای مبتنی بر سفید کننده به طور قابل توجهی بهتر از غلاف هایی هستند که پنج مکان آخر آزمایش را اشغال کردند.

نتایج متفاوت آزمایش‌های ایالات متحده و آلمان، شرایط شستشوی متفاوت در ایالات متحده و اروپا و همچنین مزیت اصلی پودرها را نسبت به مایعات نشان می‌دهد: توانایی افزودن ماده سفیدکننده.

پل باکستر، مدیر توسعه تجارت جهانی برای مراقبت از خانه و بازارهای جدید در Lubrizol، به دلیل دیگری نسبت به پودرها خوش بین است. در سال 2015، لوبریزول Warwick Chemicals را خریداری کرد، شرکت ولزی که بزرگترین تولید کننده TAED، فعال کننده سفیدکننده در جهان است. باکستر می گوید: حدود 90 درصد از کل TAED در مواد شوینده لباس و محصولات سفید کننده مستقل استفاده می شود.