پیرزنی با خوردن انبه در بازار روز آب مروارید چشمش را درمان کرد

انبه در بازار روز میوه ای است بسیار سالم که از برخی بیماری ها جلوگیری می کند و به ما کمک می کند تا در بهترین اندام باشیم.
چه کسی از یک انبه خوب به عنوان یک دسر غنی و مغذی لذت نمی برد؟ این میوه دارای طعمی استثنایی است و در کشورهای شرقی و غربی مورد استقبال قرار می گیرد.
با دانه ای درشت و بافتی آبدار اما سفت، انواع مختلفی از انبه در بازار وجود دارد که طعم، رنگ و شکل های متفاوتی را به ما ارائه می دهد. از نظر بیرونی، انبه ها معمولا سبز، قرمز و زرد هستند، اما در داخل رنگ طلایی یکسانی دارند.
بافت دلپذیر و طعم شیرین آن، انبه را به یکی از پرمصرف ترین میوه ها در کل سیاره تبدیل کرده است. اما جذابیت آن صرفاً در غذا شناسی نیست، بلکه در سهم تغذیه و رژیم غذایی آن نیز نهفته است: انبه حاوی بیش از 20 ویتامین و همین مقدار مواد معدنی است.

در مقاله امروز خواص و فواید خوردن انبه برای سلامت جسمی و روحی شما را توضیح خواهیم داد.

انبه

1. از آسم جلوگیری می کند.
به لطف بتاکاروتن موجود در پالپ انبه، پیشگیری از ابتلا به بیماری های تنفسی مانند آسم آسان تر است. این ماده مغذی در کلم بروکلی، زردآلو، کدو تنبل یا حتی پنیر نیز وجود دارد.
2. کمک به سرطان می کند.
بار دیگر، به لطف بتاکاروتن موجود در انبه، بدن ما قادر به پیشگیری از انواع خاصی از سرطان، به ویژه سرطان پروستات است، همانطور که توسط یک مطالعه گسترده در دانشگاه هاروارد شناسایی شد. همچنین نشان داده شده است که این آنتی اکسیدان اثر محافظتی بر توسعه سرطان روده بزرگ دارد.
3. سلامت چشم ما را بهبود می بخشد.
یکی دیگر از آنتی اکسیدان های موجود در انبه، زآگزانتین، می تواند بخشی از پرتوهای نور آبی را که به بینایی ما آسیب می زند، فیلتر کند. در این مورد، زآگزانتین به عنوان یک محافظ در سلامت بینایی ما عمل می کند، همانطور که تحقیقات مختلف نشان داده است. علاوه بر این باید توجه داشت که خوردن روزانه چندین تکه میوه یکی از عوامل محافظتی در برابر مشکلات بینایی مانند دژنراسیون ماکولا است که بسیاری از افراد مسن از آن رنج می برند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.